Presa indoneziană și cea malaysiană au afirmat că motorul acestui avion, care se pregătea să decoleze sâmbătă din Surabaya, al doilea oraș ca mărime din Indonezia, de unde a decolat și avionul care s-a scufundat în mare, s-a oprit după ce a produs un zgomot surd.
Oficialul responsabil de securitate la AirAsia Indonesia, Raden Achmad Sadikin, a dezmințit, explicându-le jurnaliștilor că sistemul auxiliar de energie (APU), echipamentul destinat alimentării cu energie a avionului când acesta se află la sol, a fost cel care s-a oprit.
„Nu motorul a fost cel care s-a defectat. Avionul se pregătea să decoleze dar APU, echipamentul care ajută la demararea motorului, s-a oprit brusc”, constrângând pilotul să revină în parcare, a explicat el.
Potrivit directorul AirAsia Indonezia, Sunu Widyatmoko, citat de presa locală, avionul a putut apoi să decoleze și a aterizat fără probleme la Bandung, în vestul insulei Java.
Directorul AirAsia, Tony Fernandes, a denunțat pe Twitter informații „stupide” apărute în presă, în căutarea „senzaționalului”.
Căutări de amploare sunt în desfășurare pentru găsirea cadavrelor și a epavei avionului Airbus A320-200 care s-a scufundat în Marea Java la 28 decembrie.
Agenția națională de meteorologie din Indonezia a apreciat că este posibil ca vremea să fi fost „factorul declanșator” al prăbușirii avionului, ale cărui motoare ar fi fost avariate de gheață.
Autoritățile indoneziene au declarat, de asemenea, că anchetează „infracțiunile” comise de companie, lider regional în trasportul aerian low cost, pe care o suspectează că a folosit un culoar aerian de zbor fără autorizație.